GARANTİ SÜRESİ VE KAPSAM
Satın aldığınız / alacağınız ürünümüz, “Kullanma ve Kılavuzu ve Garanti Kapsamı” içeriğinde ifade edilen koşullarda, üretim hatalarına karşı, firmamız garanti kapsamı altındadır.
Garanti süresi, malın teslim tarihinden itibaren başlar ve 2 yıldır. Malın arızalanması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir.
Malın bütün parçaları dahil olmak üzere tamamı firmamızın garantisi kapsamındadır.
Malın garanti süresi içinde problem çıkması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir. Malın tamir süresi 20 iş gününü geçemez. Bu süre, mala ilişkin problemin servis istasyonuna, servis istasyonunun olmaması durumunda, malın satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısı - üreticisinden birisine bildirim tarihinden itibaren başlar. Tüketicinin arıza bildirimini; telefon, faks, e-posta, iadeli taahhütlü mektup veya benzeri bir yolla yapması mümkündür. Garanti uygulaması sırasında değiştirilen malın garanti süresi, satın alınan malın garanti süresi ile sınırlıdır
Malın garanti süresi içerisinde gerek malzeme ve işçilik, gerekse montaj hatalarından dolayı arızalanması halinde, işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamiri yapılacaktır
Değiştirilen malın garanti süresi garanti uygulaması sırasında değiştirilen malın garanti süresi, satın alınan malın kalan garanti süresi ile sınırlıdır.
Malın kullanma kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanılmasından kaynaklanan arızalar garanti kapsamı dışındadır.
Garanti belgesi ile ilgili olarak çıkabilecek sorunlar için Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetim Genel Müdürlüğüne başvurulabilir.
KULLANIM KILAVUZU
1- Halınız için düzenli temizlik şarttır. Evlerde günlük, iş yerlerinde günde iki kez temizlik yapın. Halının bütün yüzeyi; güçlü ve tercihen fırçalı elektrik süpürgesiyle, halı üzerindeki trafik yoğunluğuna bağlı olarak süpürülmelidir. Süpürme işlemi, halının hav ipliklerinin süpürme yönünde ve yavaş hareketlerle yapılmalıdır. Düzenli temizlik yaparak oturduğunuz mekânların hava temizliğine de katkı sağlamış olursunuz.
2- Ürünlerimiz "tanburlu", "merdaneli" ya da benzeri "çamaşır yıkama makinalarında" temizlenmek üzere tasarlanmamıştır. Yıkama gerektiren durumlarda; Halı Yıkama Makinaları ve Halı Şampuanları kullanarak temizlik yapılabilir. Temizlik işlemlerinin ardından halının durulanması şarttır. Halı tümüyle kurumadan üzerine basılması ya da eşya koyulması olumsuz etki yapar.
3- Temizlik işlemleri sırasında su sıcaklığı 30 (°C ) dereceyi aşmamalıdır. Temizlik amacıyla; çamaşır suyu, kostik, çamaşır sodası gibi ağartıcı alkali kimyasallar içeren temizlik malzemeleri kullanılmamalıdır. Kullanılacak temizlik malzemelerinin önceden halının küçük bir parçasında denenmesi tavsiye edilir, Vakumlu ve fırçalı temizlik ekipmanlarını kullanmayı tercih edin. Bazı durumlarda; bir temizlik firmasının uzmanlığına başvurmanın gerekli olabileceğini unutmayın.
4- Halı üzerindeki ağır eşyaların yerlerini değiştirip, eşya izi olan yerleri bir fırça ile düzeltin. Uzun süre aynı yerde bırakılan ağır eşyalar halı yüzeyine olumsuz etki yapabilir.
5- Halının kullanılan ve kullanılmayan yerleri arasında fark olması kaçınılmazdır. Düzenli bakım ve temizlik, bu olumsuz görüntünün ortaya çıkmasını geciktirir.
6- Polipropilen halılarda, halı yapımında kullanılan elyafın özelliğinden dolayı daha kolay ve kısa sürede keçeleşme, deforme vb. gibi olumsuz durumlar gerçekleşebilmektedir. Bu halılar alınırken kullanım yoğunluğunun az olduğu yerlerde kullanılması gerekliliği göz önünde bulundurulmalıdır.
7- Doğal iplik ve akrilik ipliği kullanılarak üretilmiş halılarda bir miktar tüy dökülmesi kaçınılmazdır. Düzenli olarak vakumlu elektrik süpürgesi ile süpürülen halılarda bu durum çok kısa sürede yok denecek kadar azalmaktadır. Viskon, yün, floş gibi doğal iplikler çok ince elyafların bükümünden oluşur. Doğal elyafların uzunlukları sınırlı ve farklıdır. Tüy dökülmesi olarak adlandırılan durum, bükülemeyecek kadar kısa olan fazla elyafların kullanım ile dışarı çıkmasıdır. Bu durum, doğal iplik ve kısa (kesik) elyaf ile üretilmiş halılarda kaçınılmazdır.
8- Polyester iplikler, akrilik iplikler kadar esnekliğe sahip değillerdir. Bu sebeple iplikler kullanım sonrasında yatmaktadır. Bunları düzeltmek için vakumlu elektrik süpürgesi ile düzenli olarak süpürmek gerekmektedir.
9- Parlak polyester ipliklerin üst kısmı yan yüzeyine göre daha koyudur. Dik durmayan ipliklerin olduğu kısımlarda renk daha açık gözükebilir. Renk solması ya da daha parlak gibi gözüken bu kısımlar, halıda kullanılan ipliğin özelliğinden kaynaklanmaktadır.
10- Viskon, Bambu vb. iplik kullanılarak üretilen halılar direkt su ile temasından ve nemli ortamlardan sakınılmalıdır. Yapısı gereği yumuşak ve parlak olan bu iplikler suya karşı hassas olduğu için halı şampuanı ya da beyaz sabun köpüğü ile silinmelidir.
11- Yuvarlak, oval ve sekizgen halılar her kenarı overlok dikilmiş olarak satılırlar ve bu halılarda halı dokuma yönünde (normal halıda saçak takılan bölge) olan kenarlar, yan kenarlara nazaran halı dokuma tekniği gereği daha zayıf overlok tutma özelliğine sahiptir. Dolayısıyla çırpma ve dövme bu halılarda overlok patlamalarına sebebiyet vermektedir. Bu tür halılar alınırken ve kullanılırken bu özellik dikkate alınmalıdır.
12- Statik elektrik, çoğunlukla ortamın kuru olmasından kaynaklanır. Ortamın nem miktarını artırmak bu sorunu giderecektir. (ortamın ideal nem oranı; % 55-60 olmalıdır).
13- Halı, hiç bir amaç için katlanıp, kırılmamalı ve sarım yönü dışında (halının kısa kenarı) rulo yapılarak stoklanmamalı ve rulo halindeyken üzerine ağırlık ya da başka bir eşya koyulmamalıdır.
14- Herhangi bir lekeleyici madde halıya döküldüğünde, hemen ve uygun şekilde müdahale edilmezse, renkte ya da halı yüzeyinde deformasyon kaçınılmazdır. Her lekenin, hiç bir iz bırakmadan yok olması beklenmemelidir. Bu durum, lekeleyici madde nin cinsine ve uygulanan temizlik yöntemine bağlı olarak farklılık gösterebilir. Halınızın üzerine dökülen bir lekeleyici tarafından leke olması tümüyle bir kullanım hatasıdır ve lekenin giderilememesi halinde; üretici firma sorumlu tutulamaz.
15- El ya da makina yapımı, tüm kesik havlı halılarda görülebilen "Gölgelenme ; üretimden kaynaklanan bir hata değildir.( Çoğunlukla, zemindeki düzgünsüzlüklerin halı yüzeyinde ışığın farklı yansımasına neden olarak gölgelenmeye yol açmaktadır.)
16- Bazı kolonyalar yapılarında boya ve çeşitli kimyasallar içerir. Bunlarla yapılacak müdahaleler sonucunda halınızda, renk ya da doku deformasyonu oluşabilir. Bu tür müdahaleler garanti kapsamı dışında değerlendirilir.
17- Kesik havlı ve velur halılarda ayak izleri görülebilir. Bu durum halının yapımında kullanılan elyafın parlaklığıyla da doğru orantılıdır. Bazı ürünlerimiz, bu tip izlerin oluşmasını ve görülmesini engelleyecek yapıda tasarlanmıştır. Tercih yaparken bu farklılığı göz önünde bulundurmanız tavsiye edilir.
18- Ürünlerimize ait tüm teknik bilgiler ve terimler, detaylı olarak ürün kataloglarımızda yer almaktadır. Satış öncesi ve sonrasında kataloglarımızda yer alan özellik ve bildirimlerin esas olduğu unutulmamalıdır. Firmamız; önceden ilan etmeden, ürünlerine ait teknik özellikleri ve koleksiyon renklerini değiştirme hakkına sahiptir.
19- Halı üzerine direk olarak düşen güneş ışınları, zamanla olumsuz etkilere neden olabilir. Güneşlik ya da perde kullanımı, zamanla ortaya çıkabilecek olumsuz etkileri önlemekte yararlı olur,
20- Farklı üretim partileri arasında, renk tonu farklılıkları olması doğaldır.
21- Halının yıkanması ya da su basması hallerinde, temizlik amacıyla yapılan hatalı uygulama ve bunların sonucunda halıda oluşabilecek deformasyonlar, garanti kapsamı dışında değerlendirilir.
22- Halı taşınırken veya muhafaza edilirken kesinlikle katlanmamalıdır. Her zaman rulo halinde taşınmalı veya muhafaza edilmelidir. Muhafaza yeri; nemli, rutubetli veya direkt güneş ışığı alan cam yakını vb. olmamalıdır. Taşıma esnasında sert ve sivri cisimlerin halıyı zedelememesine özen gösterilmelidir.
23- Ürün herhangi bir montaj gerektirmemektedir.
24- www.majolika.com.tr adresinde tüm yetkili satış bayilerine ve yedek parça malzemelerinin temin edileceği yerlere ilişkin güncel iletişim bilgilerinin yer almaktadır.
2- Ürünlerimiz "tanburlu", "merdaneli" ya da benzeri "çamaşır yıkama makinalarında" temizlenmek üzere tasarlanmamıştır. Yıkama gerektiren durumlarda; Halı Yıkama Makinaları ve Halı Şampuanları kullanarak temizlik yapılabilir. Temizlik işlemlerinin ardından halının durulanması şarttır. Halı tümüyle kurumadan üzerine basılması ya da eşya koyulması olumsuz etki yapar.
3- Temizlik işlemleri sırasında su sıcaklığı 30 (°C ) dereceyi aşmamalıdır. Temizlik amacıyla; çamaşır suyu, kostik, çamaşır sodası gibi ağartıcı alkali kimyasallar içeren temizlik malzemeleri kullanılmamalıdır. Kullanılacak temizlik malzemelerinin önceden halının küçük bir parçasında denenmesi tavsiye edilir, Vakumlu ve fırçalı temizlik ekipmanlarını kullanmayı tercih edin. Bazı durumlarda; bir temizlik firmasının uzmanlığına başvurmanın gerekli olabileceğini unutmayın.
4- Halı üzerindeki ağır eşyaların yerlerini değiştirip, eşya izi olan yerleri bir fırça ile düzeltin. Uzun süre aynı yerde bırakılan ağır eşyalar halı yüzeyine olumsuz etki yapabilir.
5- Halının kullanılan ve kullanılmayan yerleri arasında fark olması kaçınılmazdır. Düzenli bakım ve temizlik, bu olumsuz görüntünün ortaya çıkmasını geciktirir.
6- Polipropilen halılarda, halı yapımında kullanılan elyafın özelliğinden dolayı daha kolay ve kısa sürede keçeleşme, deforme vb. gibi olumsuz durumlar gerçekleşebilmektedir. Bu halılar alınırken kullanım yoğunluğunun az olduğu yerlerde kullanılması gerekliliği göz önünde bulundurulmalıdır.
7- Doğal iplik ve akrilik ipliği kullanılarak üretilmiş halılarda bir miktar tüy dökülmesi kaçınılmazdır. Düzenli olarak vakumlu elektrik süpürgesi ile süpürülen halılarda bu durum çok kısa sürede yok denecek kadar azalmaktadır. Viskon, yün, floş gibi doğal iplikler çok ince elyafların bükümünden oluşur. Doğal elyafların uzunlukları sınırlı ve farklıdır. Tüy dökülmesi olarak adlandırılan durum, bükülemeyecek kadar kısa olan fazla elyafların kullanım ile dışarı çıkmasıdır. Bu durum, doğal iplik ve kısa (kesik) elyaf ile üretilmiş halılarda kaçınılmazdır.
8- Polyester iplikler, akrilik iplikler kadar esnekliğe sahip değillerdir. Bu sebeple iplikler kullanım sonrasında yatmaktadır. Bunları düzeltmek için vakumlu elektrik süpürgesi ile düzenli olarak süpürmek gerekmektedir.
9- Parlak polyester ipliklerin üst kısmı yan yüzeyine göre daha koyudur. Dik durmayan ipliklerin olduğu kısımlarda renk daha açık gözükebilir. Renk solması ya da daha parlak gibi gözüken bu kısımlar, halıda kullanılan ipliğin özelliğinden kaynaklanmaktadır.
10- Viskon, Bambu vb. iplik kullanılarak üretilen halılar direkt su ile temasından ve nemli ortamlardan sakınılmalıdır. Yapısı gereği yumuşak ve parlak olan bu iplikler suya karşı hassas olduğu için halı şampuanı ya da beyaz sabun köpüğü ile silinmelidir.
11- Yuvarlak, oval ve sekizgen halılar her kenarı overlok dikilmiş olarak satılırlar ve bu halılarda halı dokuma yönünde (normal halıda saçak takılan bölge) olan kenarlar, yan kenarlara nazaran halı dokuma tekniği gereği daha zayıf overlok tutma özelliğine sahiptir. Dolayısıyla çırpma ve dövme bu halılarda overlok patlamalarına sebebiyet vermektedir. Bu tür halılar alınırken ve kullanılırken bu özellik dikkate alınmalıdır.
12- Statik elektrik, çoğunlukla ortamın kuru olmasından kaynaklanır. Ortamın nem miktarını artırmak bu sorunu giderecektir. (ortamın ideal nem oranı; % 55-60 olmalıdır).
13- Halı, hiç bir amaç için katlanıp, kırılmamalı ve sarım yönü dışında (halının kısa kenarı) rulo yapılarak stoklanmamalı ve rulo halindeyken üzerine ağırlık ya da başka bir eşya koyulmamalıdır.
14- Herhangi bir lekeleyici madde halıya döküldüğünde, hemen ve uygun şekilde müdahale edilmezse, renkte ya da halı yüzeyinde deformasyon kaçınılmazdır. Her lekenin, hiç bir iz bırakmadan yok olması beklenmemelidir. Bu durum, lekeleyici madde nin cinsine ve uygulanan temizlik yöntemine bağlı olarak farklılık gösterebilir. Halınızın üzerine dökülen bir lekeleyici tarafından leke olması tümüyle bir kullanım hatasıdır ve lekenin giderilememesi halinde; üretici firma sorumlu tutulamaz.
15- El ya da makina yapımı, tüm kesik havlı halılarda görülebilen "Gölgelenme ; üretimden kaynaklanan bir hata değildir.( Çoğunlukla, zemindeki düzgünsüzlüklerin halı yüzeyinde ışığın farklı yansımasına neden olarak gölgelenmeye yol açmaktadır.)
16- Bazı kolonyalar yapılarında boya ve çeşitli kimyasallar içerir. Bunlarla yapılacak müdahaleler sonucunda halınızda, renk ya da doku deformasyonu oluşabilir. Bu tür müdahaleler garanti kapsamı dışında değerlendirilir.
17- Kesik havlı ve velur halılarda ayak izleri görülebilir. Bu durum halının yapımında kullanılan elyafın parlaklığıyla da doğru orantılıdır. Bazı ürünlerimiz, bu tip izlerin oluşmasını ve görülmesini engelleyecek yapıda tasarlanmıştır. Tercih yaparken bu farklılığı göz önünde bulundurmanız tavsiye edilir.
18- Ürünlerimize ait tüm teknik bilgiler ve terimler, detaylı olarak ürün kataloglarımızda yer almaktadır. Satış öncesi ve sonrasında kataloglarımızda yer alan özellik ve bildirimlerin esas olduğu unutulmamalıdır. Firmamız; önceden ilan etmeden, ürünlerine ait teknik özellikleri ve koleksiyon renklerini değiştirme hakkına sahiptir.
19- Halı üzerine direk olarak düşen güneş ışınları, zamanla olumsuz etkilere neden olabilir. Güneşlik ya da perde kullanımı, zamanla ortaya çıkabilecek olumsuz etkileri önlemekte yararlı olur,
20- Farklı üretim partileri arasında, renk tonu farklılıkları olması doğaldır.
21- Halının yıkanması ya da su basması hallerinde, temizlik amacıyla yapılan hatalı uygulama ve bunların sonucunda halıda oluşabilecek deformasyonlar, garanti kapsamı dışında değerlendirilir.
22- Halı taşınırken veya muhafaza edilirken kesinlikle katlanmamalıdır. Her zaman rulo halinde taşınmalı veya muhafaza edilmelidir. Muhafaza yeri; nemli, rutubetli veya direkt güneş ışığı alan cam yakını vb. olmamalıdır. Taşıma esnasında sert ve sivri cisimlerin halıyı zedelememesine özen gösterilmelidir.
23- Ürün herhangi bir montaj gerektirmemektedir.
24- www.majolika.com.tr adresinde tüm yetkili satış bayilerine ve yedek parça malzemelerinin temin edileceği yerlere ilişkin güncel iletişim bilgilerinin yer almaktadır.
GARANTİ ŞARTLARI
1-Garanti süresi, ürünün teslim tarihinden itibaren başlar ve 2 yıldır.
2-Garanti süresi içerisinde halınızda problem yaşamanız durumunda, bayiye ürünün fiş veya alış faturası ile başvurulması gerekmektedir.
3- Ürünün ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 11’inci maddesinde yer alan;
a- Sözleşmeden dönme
b- Satış bedelinden indirim isteme,
c- Ücretsiz onarılmasını isteme,
ç- Satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme, Haklarından birini kullanabilir.
4-Tüketicinin bu haklardan ücretsiz onarım hakkını seçmesi durumunda satıcı; işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin ürünün onarımını yapmak veya yaptırmakla yükümlüdür. Tüketici ücretsiz onarım hakkını üretici veya ithalatçıya karşı da kullanabilir. Satıcı, üretici ve ithalatçı tüketicinin bu hakkını kullanmasından müteselsilen sorumludur. Tüketicinin, ücretsiz onarım hakkını kullanması halinde ürünün;
- Garanti süresi içinde tekrar arızalanması,
- Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,
- Tamirinin mümkün olmadığının,
yetkili satıcı, üretici veya ithalatçı tarafından bir raporla belirlenmesi durumlarında; tüketici ürünün bedel iadesini, problem oranında bedel indirimini veya imkân varsa ürünün problemsiz misli ile değiştirilmesini satıcıdan talep edebilir. Satıcı, tüketicinin talebini reddedemez. Bu talebin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.
5-Ürünün garanti süresi içerisinde problem yaşamanız durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir. Ürünün tamir süresi en fazla 20 iş günüdür. Ürüne ilişkin arızanın 15 iş günü içerisinde giderilmemesi halinde imalatçı üretici veya ithalatçı firma; ürünün tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir ürünün tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır.
6- Bütün parçaları dahil olmak üzere ürünün garanti süresi içerisinde malzeme ve işçilik hatalarından dolayı arızalanması halinde işçilik masrafı, değiştirilen ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin ürünün garanti süresince garanti kapsamında tamiri yapılacaktır.
7- Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen, Ürün; tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla; bir yıl içerisinde, aynı hatanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı hataların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı hataların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra bu hataların üründen yararlanmamayı sürekli kılması, tamiri için gereken azami sürenin aşılması, firmanın servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırayla satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçı veya imalatçı üreticisinden birisinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün bulunmadığının belirlenmesi durumlarında tüketici ürünün ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya aynı oranda bedel indirimi talep edilebilir
8-Ürünün kullanma kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanılmasından kaynaklanan arızalar garanti kapsamı dışındadır.
9- Garanti belgesi ile ilgili olarak çıkabilecek sorunlar için Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketici ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü’ne başvurulabilir.
10- Tüketicinin korunması hakkında kanun kapsamında çıkarılmış olan, tanıtma ve kullanma kılavuzu yönetmeliğinin 7-j bendi hükmü gereğince, tarafınıza satılan ürün ile ilgili yasada öngörülen süreler içerisinde şikâyet ve itirazlarınız ile ilgili olarak, bulunduğunuz yerde yetkili tüketici mahkemelerine ve tüketici hakem heyetlerine başvuru ve şikâyette bulunabilirsiniz.
11- Satıcı tarafından bu Garanti Belgesi’nin verilmemesi durumunda, tüketici T.C. Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü’ne başvurabilir.
Garanti Belgesi
Öncelikle MAJOLİKA Halı'yı ve kaliteyi tercih ettiğiniz için size teşekkür ederiz. Halınızı, çok daha uzun süre aynı güzellikte kullanabilmeniz ve karşılaşacağınız olası sorunları anında çözebilmeniz için bu kılavuzdan yararlanmanızı ve bu kılavuzun içerdiği bilgileri dikkatle uygulamanızı öneririz. Öncelikle, halınızı satın aldığınızda GARANTİ Belgesi’ni satıcınıza imzalatmak ve kaşeletmek suretiyle onaylatınız.
Halınızı Kullanma Kılavuzu bilgilerine uyarak kullanınız. Garanti Belgenizi 2 yıl muhafaza etmenizi önemle rica ediyoruz. Garanti Belgenizi korumanız, olası bir üretim hatası karşısında müşteri hizmetleri servisimize veya yetkili satıcılarımıza yapacağınız başvurularda size kolaylık sağlayacaktır.
2-Garanti süresi içerisinde halınızda problem yaşamanız durumunda, bayiye ürünün fiş veya alış faturası ile başvurulması gerekmektedir.
3- Ürünün ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 11’inci maddesinde yer alan;
a- Sözleşmeden dönme
b- Satış bedelinden indirim isteme,
c- Ücretsiz onarılmasını isteme,
ç- Satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme, Haklarından birini kullanabilir.
4-Tüketicinin bu haklardan ücretsiz onarım hakkını seçmesi durumunda satıcı; işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin ürünün onarımını yapmak veya yaptırmakla yükümlüdür. Tüketici ücretsiz onarım hakkını üretici veya ithalatçıya karşı da kullanabilir. Satıcı, üretici ve ithalatçı tüketicinin bu hakkını kullanmasından müteselsilen sorumludur. Tüketicinin, ücretsiz onarım hakkını kullanması halinde ürünün;
- Garanti süresi içinde tekrar arızalanması,
- Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,
- Tamirinin mümkün olmadığının,
yetkili satıcı, üretici veya ithalatçı tarafından bir raporla belirlenmesi durumlarında; tüketici ürünün bedel iadesini, problem oranında bedel indirimini veya imkân varsa ürünün problemsiz misli ile değiştirilmesini satıcıdan talep edebilir. Satıcı, tüketicinin talebini reddedemez. Bu talebin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.
5-Ürünün garanti süresi içerisinde problem yaşamanız durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir. Ürünün tamir süresi en fazla 20 iş günüdür. Ürüne ilişkin arızanın 15 iş günü içerisinde giderilmemesi halinde imalatçı üretici veya ithalatçı firma; ürünün tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir ürünün tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır.
6- Bütün parçaları dahil olmak üzere ürünün garanti süresi içerisinde malzeme ve işçilik hatalarından dolayı arızalanması halinde işçilik masrafı, değiştirilen ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin ürünün garanti süresince garanti kapsamında tamiri yapılacaktır.
7- Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen, Ürün; tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla; bir yıl içerisinde, aynı hatanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı hataların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı hataların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra bu hataların üründen yararlanmamayı sürekli kılması, tamiri için gereken azami sürenin aşılması, firmanın servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırayla satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçı veya imalatçı üreticisinden birisinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün bulunmadığının belirlenmesi durumlarında tüketici ürünün ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya aynı oranda bedel indirimi talep edilebilir
8-Ürünün kullanma kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanılmasından kaynaklanan arızalar garanti kapsamı dışındadır.
9- Garanti belgesi ile ilgili olarak çıkabilecek sorunlar için Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketici ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü’ne başvurulabilir.
10- Tüketicinin korunması hakkında kanun kapsamında çıkarılmış olan, tanıtma ve kullanma kılavuzu yönetmeliğinin 7-j bendi hükmü gereğince, tarafınıza satılan ürün ile ilgili yasada öngörülen süreler içerisinde şikâyet ve itirazlarınız ile ilgili olarak, bulunduğunuz yerde yetkili tüketici mahkemelerine ve tüketici hakem heyetlerine başvuru ve şikâyette bulunabilirsiniz.
11- Satıcı tarafından bu Garanti Belgesi’nin verilmemesi durumunda, tüketici T.C. Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü’ne başvurabilir.
Garanti Belgesi
Öncelikle MAJOLİKA Halı'yı ve kaliteyi tercih ettiğiniz için size teşekkür ederiz. Halınızı, çok daha uzun süre aynı güzellikte kullanabilmeniz ve karşılaşacağınız olası sorunları anında çözebilmeniz için bu kılavuzdan yararlanmanızı ve bu kılavuzun içerdiği bilgileri dikkatle uygulamanızı öneririz. Öncelikle, halınızı satın aldığınızda GARANTİ Belgesi’ni satıcınıza imzalatmak ve kaşeletmek suretiyle onaylatınız.
Halınızı Kullanma Kılavuzu bilgilerine uyarak kullanınız. Garanti Belgenizi 2 yıl muhafaza etmenizi önemle rica ediyoruz. Garanti Belgenizi korumanız, olası bir üretim hatası karşısında müşteri hizmetleri servisimize veya yetkili satıcılarımıza yapacağınız başvurularda size kolaylık sağlayacaktır.
Satıcı Firmanın | Üretici veya İthalatçı Firma |
---|---|
Ünvanı | Ünvanı |
Adresi: | Adresi: |
Telefonu: | Telefonu: |
Fax: | Fax: |
E-Posta: | E-Posta: |
Yetkilinin İmzası: | Yetkilinin İmzası: |
Firma Kaşesi: | Firma Kaşesi: |
Ürünün | |
---|---|
Cinsi: | Garanti Süresi: 2 Yıl |
Markası: Majolika Halı | Azami Tamir Süresi: 20 gün |
Modeli: Tüm Modeller İçin | Bandrol ve Seri No: |
Teslim Tarihi: | Fatura Tarihi: |
Teslim Yeri: | Sayı: |